Vanliga frågor

När kommer mina varor att skickas?

Vi skickar inom 1-2 dagar.

Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?

Det beror på om det är en internationell eller nationell order och vilken typ av post som har valts. Du hittar mer information här.

Vilka fraktbolag använder ni?

Det beror på vilket fraktalternativ du väljer. Vi använder DP, DHL, GLS och UPS. Du kan hitta mer information här.

Hur kan jag spåra avsändandet av varor?

Ett spårningsnummer skickas automatiskt till dig när varorna skickas (OBS: det finns inget spårningsnummer för gratis frakt).

Var är mitt paket?

Vi skickar vanligtvis varorna inom 1-2 dagar efter att beställningen har gjorts. Efter avsändandet får du automatiskt ett meddelande om ett spårningsnummer är tillgängligt (beroende på typen av paket finns det inget spårningsnummer för fri frakt). Detta innebär att du alltid kan se var dina varor befinner sig vid varje given tidpunkt. Om du har några problem med produkten, vänligen meddela oss.

Vilka länder skickar ni till?

Vi skickar över hela världen.

Jag hittade inte mitt land när jag valde leverans?

Det är mycket svårt att ange leveransen för varje land för alla produkter, eftersom fraktkostnaderna beror på vikt, längd och destination. Kontakta oss och berätta vilken produkt du vill ha och i vilken mängd, så beräknar vi gärna kostnad och leveranstid.

Tullavgifter?

Varje land har olika tullavgifter och vi kan inte ta reda på detta för varje land.

Jag har inte fått mina varor?

Vänligen kontakta oss

Hur kan jag ändra min beställning efter att den har lagts?

Eftersom behandlingstiden för paket är så snabb (standardbehandlingstiden är 1 till 2 dagar, men beställningar skickas vanligtvis samma dag) kan det vara svårt att ändra en beställning efter att den har lagts. Av den anledningen rekommenderar vi att du ringer oss omedelbart om du märker att något är fel med din beställning. Vi kommer alltid att göra vårt bästa för att se till att du får det du behöver. Du kan också skriva till oss, men för att vara på den säkra sidan rekommenderar vi att du ringer oss direkt.

Hur kan jag returnera eller byta ut min beställning?

Du måste gå till länken som skickades till din e-post och fylla i ett retur- eller bytesformulär. Eller kontakta oss via e-post.

Varifrån kommer min beställning att levereras?

Alla beställningar levereras från Tyskland, 45478 Mülheim an der Ruhr.

BETALNING

Vilka är mina betalningsalternativ?

Vi accepterar PayPal, Visa, MasterCard, Commerzbank

BESTÄLLNING

Kan jag beställa via telefon?

Ja, du kan beställa via telefon. Ring oss på +49(0)208 376-298-00 och ha dina beställnings- och betalningsuppgifter redo.

Hur säkert är det att beställa online?

Vi använder bara de säkraste betalningshanteringstjänsterna på Internet. Om du har några säkerhetsfrågor eller funderingar, vänligen läs säkerhetsåtgärderna för våra betalningsbehandlare.

Är det säkert att uppge mina personuppgifter när jag beställer?

Ja, du kan vara 100 % säker. Förutom standardmetoder för dataskydd använder vi ytterligare betalda applikationer för att säkerställa att dina personuppgifter inte stjäls eller används av andra användare.

Kan jag ändra min beställning?

Du måste skriva eller ringa oss så snart som möjligt och berätta ditt ordernummer och ändringsbegäran.

Hur kan jag kontrollera statusen på min beställning?

Vi rekommenderar att du skapar ett konto på denna internetplattform så att du när som helst kan komma åt dina beställningar och kontrollera deras status. Du kan också kontakta oss för snabba uppdateringar.

RETURER OCH BYTEN

Jag vill returnera produkten?

Om du av någon anledning inte är helt nöjd med ditt köp kan du returnera ditt köp inom 30 dagar efter att du har lagt din beställning och vi accepterar det, utan några frågor.

Kan jag byta ut en produkt?

Gå bara till länken som skickades till din e-post och fyll i formuläret. Eller kontakta oss via e-post.

Vad är er retur- och bytespolicy?

Du kan se vår retur- och utbytespolicy här.

Vad gör jag om jag aldrig har fått min beställning?

Om det har gått mer än 3 veckor sedan du gjorde din beställning och du ännu inte har fått dina varor, vänligen kontakta oss så återbetalar vi dina pengar.

Vad gör jag om jag har fått en felaktig vara?

Kontakta oss och ange ordernumret och visa oss bilderna på den felaktiga produkten. Om produkten verkligen är felaktig eller skadad återbetalar vi dina pengar.

PRODUKT

Jag har inte hittat den produkt jag letar efter?

Vänligen maila oss på ebay@evek.de med vad du söker (varumärke, typ av uthyrning, storlek och antal du behöver). Det händer ofta att produkten finns i lager eller kommer att anlända snart.

Jag har inte hittat rätt märke, storlek eller längd?

Vänligen maila oss på ebay@evek.de med exakt vad du vill ha. Om du till exempel behöver en icke-standardlängd kommer det inte att vara svårt för oss att ändra denna längd.

Har ni alla produkter i lager?

Nej. De flesta produkter finns i lager, men det är mycket svårt att ha alla varor i lager, så vissa produkter är endast tillgängliga på begäran.

Vad är skillnaden mellan varor i lager och varor på begäran?

Skillnaden ligger endast i leveranstiden. Om du köper varor på begäran måste du vanligtvis vänta 2-3 veckor.

Hur kan jag beställa varor?

Förfarandet är vanligtvis detsamma som för en vanlig beställning (du lägger varor i kundkorgen och gör en beställning). Om produkten inte finns i lager, vi kommer att informera dig om detta och om den ändrade leveranstiden.

DIVERSE

Har du en grossistrabatt?


Ja, om du behöver ett stort erbjudande måste du kontakta oss och berätta för oss: 1) Vilket material behöver du.

(rostfritt stål, aluminium ...) 2) Vilken form (tråd, rör, stång ...) 3) Storlek, längd eller vikt.

Kan jag få ett certifikat?

Ja, varje certifikat kostar 30 euro.

Vad är er integritetspolicy?

Du kan hitta vår integritetspolicy här.

Hur kontaktar jag ert företag om min fråga inte besvaras här?

- Du kan nå oss via e-post: ebay@evek.de eller via telefon på +49(0)208 376-298-00